Gouden Strop Thrillertour

Zaterdag 5 oktober 2024, van 15:00 tot 16:30 | Cultuurhuis Pleiade Doorn

Kosten: 7,50

Op zaterdagmiddag 5 oktober komen thrillerschrijvers Jeroen Windmeijer en Nathalie Pagie naar de bibliotheek in Doorn. Zij worden deze middag geïnterviewd door Soraya Vink, thrillerexpert en redacteur. Zij start de middag met een korte presentatie over het schrijven van thrillers onder de titel Van moorden tot woorden. Deze middag in het kader van de Gouden Strop Thrillertour duurt van 15.30 tot 16.30 uur. Kaarten zijn verkrijgbaar via de website van de Bibliotheek Z-O-U-T. De Bibliotheek Z-O-U-T is een van de tien bibliotheken waar de Gouden Strop Thrillertour naartoe komt. Dit is een initiatief van Stichting Gouden Strop en NBD Biblion.

De boekverkoop wordt deze middag verzorgd door The Read Shop Doorn. Na afloop is er de mogelijkheid tot een drankje en een signeersessie van de auteurs.

Over Jeroen Windmeijer
Jeroen Windmeijer (1969) is een bestsellende auteur van historische thrillers. In korte tijd heeft hij een oeuvre opgebouwd dat een grote schare lezers kent die almaar groeit. Zijn werk is inmiddels naar vijf talen vertaald en hij verkocht al een kleine 300.000 boeken in binnen en buitenland. Tijdens het interview zal er vooral ingezoomd worden op de Delft-trilogie. Binnenkort verschijnt daarvan het tweede deel genaamd De wraak van Balthasar.

Over Nathalie Pagie
Nathalie Pagie (1974) schrijft thrillers met vaart, lekker spannende verhalen om jezelf even helemaal in te verliezen. Steeds op een andere aansprekende locatie, waar ook ter wereld. Haar boek Camping Oosthoek werd uitgeroepen tot Beste Vrouwenthriller 2021 en Vuurduivel won de Max Zilveren Vleermuis 2022. Voor haar boek Camping Oosthoek zijn de filmrechten verkocht aan Tom de Mol Producties en Dutch Filmworks om te verfilmen tot tv-serie. Met haar nieuwste boek blijft ze in eigen land: Vlissingen.

Over Soraya Vink
Soraya Vink (1992) was redacteur en thrillerexpert bij Hebban, was als hoofdredacteur betrokken bij de totstandkoming van Thriller Magazine, en werkt nu als acquirerend redacteur bij een uitgeverij. In 2017 was ze jurylid voor de Gouden Strop, de prijs voor de beste Nederlandstalige misdaadroman. In oktober 2018 verscheen haar debuutthriller Persona waarvoor zij genomineerd werd als ZOUT schrijver van het jaar.

Bestel hier