Goldbergvariaties

Zaterdag 1 februari 2025, van 20:15 tot 21:45 | Cultuurhuis Pléiade Doorn

Kosten: Bibliotheeklid € 21,50 Regulier € 23,50

Jan-Willem Rozenboom maakte de Goldbergvariaties toegankelijk voor een breed publiek door zijn uitgebreide muzikale toelichting.

Rozenboom beleefde tien jaar geleden zijn klassieke doorbraak met een opname van de Goldbergvariaties. Daarna maakte hij de variaties toegankelijk door zijn uitgebreide toelichting aan de hand van muzikale voorbeelden voorafgaand aan het spelen van de integrale uitvoering.

In de afgelopen jaren toerde hij met recitals van Schuberts en Bachs repertoire. De pers schreef: “Rozenbooms spel is trefzeker en smaakvol en straalt vooral rust uit.” Afgelopen mei maakte Rozenboom zijn debuut in de grote zaal van het Concertgebouw en dit theaterseizoen staan de Goldbergvariaties na tien jaar weer op het programma. Na zo’n lange periode ontstaan er weer nieuwe ideeën over de interpretatie van dit meesterwerk.