Kunstroute, bibliotheek en kinderen

Zaterdag 14 september 2024, 13:00 t/m zondag 15 september 2024, 17:00 | Bibliotheek Rhenen

Kosten: Gratis

De kunstroute in Renswoude is dit jaar op 14 & 15 september 2024, tussen 13.00 en 17.00 uur. Dit jaar doet ook de bibliotheek mee. Dit jaar met bijzondere exposanten: de kinderen uit Renswoude.

In de bibliotheek zijn de komende maanden 4 workshops te volgen voor kinderen.

Twee daarvan zijn verzorgd door Marie-Jose Snijders (van de bieb) die de kinderen op weg zal helpen met vrije opdrachten. Deze kunnen beide of los gevolgd worden. Het thema dit jaar is: Calder De draad van Alexander. We gaan werken met draagfiguren.

Joanneke Prins (deelnemer van de kunstroute, komt uit Renswoude en is kunstenaar) zal 2 workshops boetseren gaan verzorgen voor kinderen tussen de 8 en 12 jaar oud ongeveer. Deze workshop bestaat uit 2 bijeenkomsten na eerste les worden de werken gebakken. De 2de les bestaat uit het kleuren van de kunstwerken.

Daarnaast mogen kinderen ook zelf, thuis, een werkstuk maken. Iedere kind mag 1 werk tentoonstellen tijdens de Kunstroute opening in de bieb. Alle workshop zijn kosteloos.

De workshops zijn op de volgende data:

Marie-Jose Snijders op woensdagmiddag 29 mei en 28 augustus
Joanneke Prins op woensdagmiddag 10 juli en 4 september. Het gaat hierbij om een kleine groep, vol is vol. Inschrijving sluit op 5 juli.

Alle workshops zijn van 15.30 tot 16.16 u., aanmelden is nodig.

De opening van de kunstroute is op vrijdag 13 september in de bibliotheek. Daarbij zijn dan alle exposanten natuurlijk aanwezig!

Geef je op in de bibliotheek of via renswoude@bibliotheekzout.nl. Geef daarbij aan je naam, leeftijd en tel.nr en email en aan welke workshops je mee wilt doen. Alles is kosteloos.