Expositie van Driebergse kunstenares in Cultuurhuis Doorn

Gepubliceerd op: 22 oktober 2024 13:10

Op dit moment is in het Cultuurhuis Pléiade in Doorn een expositie te zien met de kleurrijke kunstwerken van Tiny Folge.

Tiny Folge

Tiny Folge-Hooyboer werd pas op haar 79e lid van de tekenclub bij de Inloop in Driebergen, onder de bezielende leiding van Ria Noppen. Na het overlijden van haar man in 2021 vroeg een alleenstaande vriendin haar om mee naar Spanje te gaan voor een paar weken. Daar volgde Tiny een schilderworkshop, en bij de volgende reis weer een workshop. Vervolgens werd zij lid van de Nederlandse schilderclub onder leiding van twee getalenteerde dames. In Driebergen was Tiny alleen met potlood en waterverf bezig geweest; in Spanje leerde ze ook met acrylverf op doek te werken. In Spanje schildert ze veel op het balkon. Tiny voelt zich vereerd dat zij nu, op haar 86e, haar schilderijen mag exposeren in het Cultuurhuis Pléiade in Doorn. ‘Ik hoop dat veel belangstellenden een kijkje komen nemen. Achter de geraniums zitten is er voor mij dus echt niet bij. Bezig zijn is mijn motto!’.

De expositie is georganiseerd door de Cultuurcoach van de Bibliotheek Z-O-U-T en is te bezoeken tot en met 2 december 2024 in het Cultuurhuis Pléiade aan het Kerkplein 2 te Doorn (in de Cantina en op de galerij op de eerste verdieping).

Openingstijden: maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur, donderdagavond tot 20.00 uur.