BoekStartweek: maak je kleintje gratis lid

Gepubliceerd op: 13 mei 2024 12:15

BoekStart bestaat 15 jaar! Daarom organiseert de Bibliotheek Z-O-U-T dit jaar van 27 mei t/m 1 juni een hele BoekStartweek. Dit is dé gelegenheid om samen met je kleintje kennis te maken met de Bibliotheek. Baby’s krijgen bij een lidmaatschap de officiële BoekStartkoffer cadeau.

Babyboekjes

Met BoekStart maakt je kleinte een vliegende start. Veel ouders denken dat ze hun kind pas op oudere leeftijd kunnen voorlezen, maar ook baby’s houden van boeken. Voorlezen heeft een positief effect op hun woordenschat en taalontwikkeling. In elke vestiging van de Bibliotheek Z-O-U-T vind je een mooie collectie boekjes speciaal gemaakt voor baby’s.

Groeimeter
Haal tijdens de BoekStartweek de gratis groeimeter op in de bieb! De BoekStartgroeimeter is leuk om op te hangen in de (baby)kamer om de groei van het kind te volgen en het geeft de verschillende voorleesfasen voor ouder en kind weer. Van de eerste maanden tot 2,5 jaar: bij iedere fase vind je een QR-code. Scan je de code met je smartphone, dan krijg je een video te zien hoe je samen boekjes kan ontdekken en voorlezen. Voor broertjes/zusjes is er een kleurplaat of berenmasker op te halen.

Webinar met voorleestips
Op donderdag 30 mei kunnen (groot)ouders het BoekStartwebinar ‘Met je baby en dreumes plezier beleven aan voorlezen’ volgen. Welke boekjes zijn geschikt? Hoe praat je samen bij een boekje? En wat kun je nog meer voor leuks doen met boeken? Na afloop weet je meer over de voorleesontwikkeling van je kindje en heb je allerlei ideeën voor leuke, speelse activiteiten bij het voorlezen.

Meer informatie over BoekStart

Meld je aan voor de webinar